BF +11

Det här är väl med all säkerhet i alla fall den sista  tisdagen som jag inte är mamma. Nästa tisdag har jag min bebis i famnen och är äntligen efter all väntan mamma, känslan är helt obeskrivlig. Nu är jag inne på dag 11 över tiden och konstigt nog känns det faktiskt inte så jobbigt längre, jag börjar komma lite till ro med tanken på att jag gått över så mycket och ser slutet på den långan väntan. Fast samtidigt börjar jag känna pressen av att det ska komma igång av sig själv..

Är det för lite fostervatten på fredag sätter dom ju igång mig och jag vill verkligen att det ska komma igång av sig själv eftersom att hälften av alla igångsättningar slutar med akutsnitt, inte lockande alls faktiskt. Men men, bebben kommer när h*n är redo och det finns ju faktiskt ingetting som jag kan göra för att påskynda h*n.

Idag ska jag baka frallor, kan vara gott att ha hemma sen och mysa med till frukost eller fika. Sen ska jag sätta upp en väggdekoration inne på toan så att de tråkiga vita väggarna blir lite roligare. Självklart kommer också mamma hit på lunch och har jag tur slutar inte M så sent idag så jag ska nog lyckas fördriva tiden även denna dag.

Nu ska jag slänga igång en diskmaskin och vika lite tvätt ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte visa lite bilder på hur barnrummet blev?



Du får testa att röka ut bebisen på indian vis ;)

2008-09-02 @ 16:00:43
Postat av: Tina

Förstår att det är jobbigt. Jag gick över 13 dagar och väntan känns så lååååång...

2008-09-02 @ 18:28:00
URL: http://mammatillleo.blogg.se/
Postat av: Tres

Oj är det sÅ? Konstigt att hälften slutar med kejsarsnitt, vet du varför?

2008-09-03 @ 14:38:43
URL: http://studentblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0