Amning och napp...

Jag har en liten latmask till kille. Han vägrar att ta bröstet och har gjort det sedan han föddes. På BB sa de hela tiden att han kommer ta det och vi provade varje dag men icke ville han suga på tutten. Nu när vi kommit hem har jag fortsatt att försöka för det är ju smidigast om han vill äta från bröstet så att man inte behöver pumpa men det har fortfarande inte lyckats och idag har jag inte äns försökt.

Han bara skriker så fort man lägger honom rätt vid bröstet och det känns inte alls bra så nu lär det nog inte bli fler försök, känns varken som att jag heller han mår bra av att försöka mera. Kanske ger jag upp för tidigt men inte vill jag att han ska bli så förtvivlad bara för att det kanske ska bli smidigare för mig.

Men sugbehov har han och egentligen ska man inte ge napp förrän amningen fungerar men inatt fick han napp för att han skulle kunna somna. Han somnar nämligen gärna  famnen men så fort man lägger ner honom börjar han sutta i luften och vaknar igen. Så nu kör vi napp, amningen har jag ju ändå i stort sett gett upp. Det är trixit det där med hur man ska göra, men nu känns det som att vi kommit fram till en lösning som fungerar för oss båda.

Jag pumpar ut och han dricker ur flaska. På dagen får han vara utan napp och på kvällen när han ska sova får han ha den. Nu får vi se hur det går inatt...


Vad långt det blev! Imorn kommer dom i all fall från BVC, får hoppas han gått upp ordentligt. Men nu ska jag mysa med mina killar♥


Kommentarer
Postat av: bea

hej! fick en dotter den 22 augusti och vi hade också problem med amningen, vi försökte och försökte men det lyckades inte. så nu ger vi henne mjölkersättning och det fungerar kanon, varje gång hon ska äta så har vi mysstund =) känner inte alls den stress som jag kände över amningen. tycker det är sån amningshysteri och många tror att alla kan amma, men så är det inte alls. hoppas ni också hittar en lösning som passar ER! kram från bea

2008-09-11 @ 21:46:41
Postat av: Tres

Tycker det låter som en jättesund inställning att mötas så ni båda mår bra med matstunderna =) Hur var förlossningen?

2008-09-12 @ 00:14:34
URL: http://studentblogg.blogg.se/
Postat av: mamma

Du är klok,men inte särskillt tålmodig.Tycker du är en super mamma och än en gång har du bevisat det stumpan. Du sätter Jack först. Det viktigaste är ju att han får bröstmjölken (nu när du har det) och inte hur han får i sig den.Men du kan ju alltid fråga Jeanette vad hon tycker,om hon har något bra tips eller så. Hon kan kanske göra ett försök med er. Älskar er!

2008-09-12 @ 08:17:54
Postat av: http://sandriiisch.blogg.se

massa grattis igen :D så söt han är =)

Hur var förlossningen nu:)???

Känner igen det där med att det blir ett himla skrik när man lägger ner den lille, har en liten melina här som vägrar och sova själv haha.. hon ligger t.o.m och tvingar sig själv att ara vaken för hon vill så gärna vara med :P men ibland funkar det :D

synd det där med ammingen:/ men tur att du kan ge flaska ju :)

2008-09-12 @ 13:21:33
URL: http://sandriiisch.blogg.se/
Postat av: Nina

Det är bra att ge napp även innan amningen funkar bra. Vi väntade med att ge napp och nu vet våran lilla tjej inte hur man suger på nappen eller flaskan! :/

2008-09-14 @ 11:06:31
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: sandra , Sebastians mamma

Jag ger också ersätning och lägger till han nån gång ibland bara men han tycker bättre om flaskan så :/

2008-09-23 @ 22:27:44
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0