Viktkampen

Japp, nu har jag börjat ta tag i dom extra kilo jag fått av graviditeten och tänkte att jag skulle blogga lite om hur jag gör för att gå ner dom och självklart hur det går.

Vikt innan graviditet: 58 kg
Vikt vid förlossningen: ca 85 kg

Vikt nu 3 1/2 v efter förlossning: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Så som ni ser gick jag upp ca 27 kg allt som allt vilket är rent otroligt mycket, men känns väldigt skönt att 15 kilo försvann i stort sett av sig själv. Målet nu är i alla fall 1 kg i veckan ungefär vilket känns rimligt och lagom lugnt för kroppen att hänga med. Vill inte gå ner det för fort för då hinner kankse inte skinnet med att dra sig tillbaka. I alla fall tänkte jag bara väga mig en gång i veckan annars stirrar man sig blind på den där vågen, så vägdag får bli måndag.

Det jag tänkte göra för att få bort kilona är  i stort sett bara att äta nyttigare ( absolut ingen banting) och försöka låta bli så mycket kakor och godis som det går. Och sen självklart ut och gå med vagnen och göra de övningar för magen som blivit rekomenderade från MVC. Aja, vi får se hur det går..to be continued!


Kommentarer
Postat av: sandra , Sebastians mamma

Härmade dej lite me vikten , hoppas inte de gör något ?=)

2008-10-01 @ 21:24:39
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: mamma

det är bra att du är på g nu. Lilla jag får inspiration av dig att ta tag i mig igen. Älskar dig gumman!

2008-10-01 @ 22:32:33
Postat av: Monica

Hej! Jag fick mitt första barn vid 22 års ålder och gick upp 25 kg under graviditeten. Efter ca ett halvår hade jag gått ner alltihop utan att anstränga mig. Jag ammade inte ens fullt heller! Så du behöver inte ha panik men det skadar ju inte att äta lite nyttigare om man kan det!!Lycka Till!

2008-10-02 @ 16:27:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0