Värsta dagen...

Igår var den värsta dagen i mitt liv. Jack var undertempad 35,4 och blev ganska avtuppad och gick knappt att väcka. Så vi ringde ambulans och sen åkte vi till Jönköpings barnakut. Under ambulansfärden syresatte han sig dåligt och fick syrgas , såg så hemskt ut, lilla killen. När vi kom in tog dom en massa prover och som tur var var alla proverna bra. Och han började syresätta sig bra igen och tempen gick upp. Dom trodde att det var någon form av virus i magen som orsakat det så det fanns inget dom kunde göra. Vi var kvar där i ca 8 timmar och matade han varannan timme för att han inte skulle bli uttorkad och så innan vi fick åka hem. Så nu är vi hemma och lillkillen har piggnat på sig rejält och idag kör vi matningen varannan timme, dels för att öka hans vikt igen ( han gick ner ca 300g igår) och dels för att försöka öka mjölkproduktionen så han får vi sig ordentligt.

Så igår var verkligen den värsta dagen i mitt liv, har aldrig varit så rädd. Känslan man får när ens barn blir sjukt är fruktansvärd... Men nu år ju lillkillen bättre som tur är. Min lilla sötis!

Kommentarer
Postat av: cami

Usch vad hemskt. Tur att det slutade bra!

2008-11-15 @ 15:22:39
URL: http://hcami.blogg.se/
Postat av: Lina

Men gud va hemskt!!! stackars lilla killen! skönt att allt gick bra ändå!!

2008-11-15 @ 16:08:04
Postat av: Bea

Vad hemskt, kan inte föreställa mig hur jobbigt det måste ha varit. Men vad skönt att han mår bra nu!

2008-11-15 @ 16:23:43
URL: http://www.metrobloggen.se/beaochline
Postat av: Sigrid

Herregud, förstår det!! Kan inte ens tänka mig....

2008-11-15 @ 21:25:16
URL: http://sigrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0