Lite uppdatering

Kanske dax att uppdatera lite.

I tisdags var jag iväg och shoppade vinteroverall till lilleman när jag plötsligt fick väldigt ont i ryggen och magen som bara blev värre och värre. Lyckades ta mig till mammas jobb innan smärtan tog över totalt. Mamma fick ringa ambulans och min kompis fick ta hand om Jack tills M lyckades komma hem från jobbet ( jag hade ju vår bil). Blev in till sjukhuset med ambulans och där inne slet dom av mig kläderna och på med sjukhusrock, i fall att dom skulle behöva operera antar jag. Först trodde dom att det stod blodansamlingar kvar i livmodern eller att jag fått en infektion efter förlossningen, gissa om jag var rädd. Smärtan blev bara värre och efter ett besök på gyn och ett ultraljud över ryggen fick jag äntligen smärtlindring. Hej, rosa moln säger jag! Sen röntgen och det visade sig att jag fått ett njurstensanfall. Så ddet var ingen fara men så ont det gjorde. Det var värre än att föda barn. Fick i alla fall åka hem på kvällen och nu väntar jag på att stenarna ska behaga komma ut. Den tisdagen blev ju inte direkt som planerat.

Annars har jag bara varit hemma i veckan, M tog ledigt och var hemma med och hjälpte mig här hemma så jag fick vila upp mig och så. Nu är Jack och M ute och går och jag försöker kurera mig mot min förkylning som jag förmodligen lyckades sätta fart på då jag väntade på ambulansen och blev ordentligt nerkyld. Inget kul alls att vara förkyld. Håller tummarna för att jag bättrara på mig framåt veckan så att planerade besök och sånt blir av. Jag har ju sett framemot den här veckan...Aja, nu blir det mer goids och julmust!

Kommentarer
Postat av: Emmy

hej hej Tures gröna boysuit är från Ej sikke lej.. köpte den när jag var gravid i någon webbshop.. men minns inte var tyvärr...

2008-11-02 @ 22:58:03
URL: http://emmyt.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vad lustigt, senast idag hörde jag någon som läst en artikel om en kvinna som sade att män kan använda njursten som korrespondent till att föda barn! :) Hoppas du mår bättre nu.

2008-11-04 @ 19:21:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0