Ersättning istället..

Nu har vi börjat ge Jack ersättning istället för bröstmjölk och det är sån skillnad på honom. De senaste veckorna har han varit väldigt trött och inte riktigt sig själv så vi provade med ersättning istället och på en dag var han som förbytt. Pigg och go och glad igen, så nu kör vi bara ersättning. Och han är storätare dessutom, han klipper lätt 180ml /3 timme, nu lär han nog bli lite bebismullig med vår lilla tunnis.

Det svåra nu är bara att få mjölken att sluta rinna till. Har trappat ner det rejält genom att bara tömma brösten var 8:e timme och då 5 min på varje men gissa om det spänner efter dom åtta timmarna. Vill bara att mjöken ska sluta komma och det NU. Men antar att det tar sin lilla tid för brösten att fatta att dom inte ska pårdoucera mer mjölk.

Nu ska jag mata lilleman.

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Min son äter 200 ml var 4e timme ;) Också en storätare, iomed att han inte är mer än 7 veckor, hehe.

När jag slutade amma gjorde jag precis som du.. Tömde inte brösten förrens dom var ÖVERFULLA verkligen. Dom 2 första dagarna tömde jag dom bara en ggn om dagen, sen behövdes det inte mer. Och mjölken försvann jättefort, tog knappt en vecka. Fast det är klart, du har ju ammat längre än vad jag gjort. Kanske är svårare då...

Lycka till!:)

2008-11-22 @ 11:12:13
URL: http://casssandra.blogg.se/
Postat av: Louise*

vi ger också bara ersättning nu.. men shit va mkt han äter :O :D eddie äter bara 120/150 ^^

2008-11-26 @ 19:52:57
URL: http://louisekumlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0