BF +6

Nu är jag hemma ifrån förlossningen igen och allt såg jättebra ut, så nu behöver jag inte oroa mig för det mer i alla fall. Dom kollade med CTG-kurva (inga sammandragningar alls, vilken överraskning!) och sen med ultraljud tittade dom mängden fostervatten och på ett ungefär hur stor bebben var. De räknade med att nu vägde h*n ca 3700g och om jag går fulla 42 veckor skulle det ligga på ca 3811g. Så en loten klump är det allt.

Nu känns allt i alla fall lite bättre, känns lite mer som att det kommer en bebis fast så jobbig denna eviga väntan är. Fick en tid till näsa fredag för kontroll och är allt bra då väntar de ytterliggare 3 dagar med igångsättning så senast 8/9 är det dags i alla fall. Skönt att ha ett slutdatum kan jag säga. Detta innebär med att max 5 dagar till måste jag gå här hemma ensam och lunka.

Hoppas dock att bebben bestämmer sig själv för att titta ut och det snart, gärna i helgen. Min älskade lilla bebbe♥

Kommentarer
Postat av: sandra

Hoppas den lill* tittar ut snart =)

2008-08-28 @ 23:05:29
URL: http://sandrasveningsson.blogg.se/
Postat av: Tres

Vad konstigt att de vet hur mycket bebisen kommer väga då.. häftigt =)

2008-09-03 @ 14:28:07
URL: http://studentblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0