BF +5

Så var man inne på BF +5 och jag är något rent fruktansvärt trött på att bara gå och vänta. Och som det verkar nu lär jag få vänta ett bra tag till. Var hos barnmorskan idag på förmiddagen och då kände hon efter om det hänt något vilket det absolut inte hade gjort.

Tappen som under hela gravidteten förutom i slutet är 4 cm var hos mig mellan 2-3cm och alltså är allt intakt intill barnet och ingetting alls har hänt. Inte så konstig egentligen med tanke på att jag inte har några som helst förverkar eller sammandragningar. Så nu känns det som att jag lätt lär få gå över 14 dagar och sedan bli igångsatt.

Fick i alla fall tid till förlossningen imorn för kontroll så att det finns tillräckligt med fostervatten och bebben får tillräckligt med näring eftersom att det skiljer så mycket mellan mitt BF enligt sista mensen och BF enlig ultraljudet. Ser allt bra ut får jag åka hem och bara fortsätta min vänta men skulle det vara något så blir väl igångsättning skulle jag tro. Känns inget kul något av det, så får bara hoppas att av ett under förlossningen sätter igång inatt....Usch! Känner mig så depp..mitt enda hopp är att min mamma haft det likadant med oss tre barn och hennes har satt igång själv.

Finns inte så mycket mer att göra än vänta...och vänta och vänta!

Kommentarer
Postat av: Louise

är också trött på denna väntan! det kan inte finnas nåt värre /; surt för dig som inte har förverkar eller nåt, igår hade jag ASONT - 3 verkar på 40 minuter, men dom bara luras :( snart får vi våra bebisar förhoppningsvis :)

2008-08-27 @ 15:44:30
URL: http://louisekumlin.blogg.se/
Postat av: Mamma

Lilla stumpan.Du ska se att det kommer att gå bra.Du kommer nog få värkar så att det både räcker och blir över. Lilla bebben kommer att göra sig redo och snart kommer det att sätta igång.

Älskar dig!

2008-08-27 @ 23:10:43
Postat av: http://sandriiisch.blogg.se

du kommer nog få din snart:P på mig kom det ju bara sådär... hihi.. under samma dag med..

hade inga känningar alls nästan dagen innan :P hoppas din kommer snart:D

2008-08-27 @ 23:48:19
URL: http://sandriiisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0